- KURS STYLIZACJI PAZNOKCI (rozwiń…)
- KURS PRZEDŁUŻANIA RZĘS (rozwiń…)
- KURS MAKIJAŻU (rozwiń…)
- KURS – OPIEKUNKA DZIECIĘCA (rozwiń…)
- KURS PRACOWNIKA KWALIFIKOWANEGO (rozwiń…)
- KURS RACHUNKOWOŚCI Z ELEMENTAMI KADR I PŁAC (rozwiń…)
- KURS NA WYCHOWAWCĘ KOLONIJNEGO (rozwiń…)
- KURS PEDAGOGICZNY DLA WYKŁADOWCÓW POZASZKOLNYCH FORM KSZTAŁCENIA (rozwiń…)
- KURS KRAWCOWA / SZWACZKA (rozwiń…)
- SZKOLENIE NA KIEROWNIKA DS. BEZPIECZEŃSTWA – 24 TEMATY (rozwiń…)
- TEMATY SZKOLENIA DLA CZŁONKÓW SŁUŻBY PORZĄDKOWEJ ORAZ SŁUŻBY INFORMACYJNEJ – 13 TEMATÓW (rozwiń…)
- SZKOLENIA BHP DLA PRACOWNIKÓW (rozwiń…)
- KURS OSÓB ZALEŻNYCH Z JĘZYKIEM NIEMIECKIM – PODSTAWY (rozwiń…)
- KURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO – PODSTAWY (rozwiń…)
- KURS KUCHARZ MAŁEJ GASTRONOMII I Z MINIMUM SANITARNYM (rozwiń…)
- KURS KIEROWNIKA WYCIECZKI SZKOLNEJ (rozwiń…)
- KURS INSTRUKTAŻOWY DLA KIEROWNIKÓW WYPOCZYNKU (rozwiń…)
- KURS DLA INSTRUKTORÓW PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU (rozwiń…)
- KURS INSTRUKTORA FITNESS I KULTURYSTYKI (rozwiń…)
- KURS I POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ (rozwiń…)
- BUKIECIARZ / FLORYSTA (rozwiń…)
- KURS PROFESJONALNEGO SPRZEDAWCY Z OBSŁUGĄ KASY FISKALNEJ (rozwiń…)
- OPIEKUN MEDYCZNY – PROFESJONALNE SZKOLENIE Z NAUKĄ JĘZYKA NIEMIECKIEGO (PODSTAWY) (rozwiń…)
- KURS REFLEKSOTERAPIA STÓP (rozwiń…)
- ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ (rozwiń…)
- OPIEKUN W ŻŁOBKU LUB KLUBIE DZIECIĘCYM (rozwiń…)
- OPIEKUN DZIENNY DZIECI DO LAT 3 (rozwiń…)
- WOLONTARIUSZ W ŻŁOBKU LUB KLUBIE DZIECIĘCYM (rozwiń…)
- SZKOLENIE UZUPEŁNIAJĄCE DLA OPIEKUNA W ŻŁOBKU LUB KLUBIE DZIECIĘCYM (rozwiń…)
- REFLEKSOTERAPIA (rozwiń…)
- DECOUPAGE (rozwiń…)
- ABC PRZEDSIĘBIORCZOŚCI (rozwiń…)
- KURS NA WYCHOWAWCĘ WYPOCZYNKU (rozwiń…)
KURS STYLIZACJI PAZNOKCI
Celem kursu Stylizacji Paznokci jest przyuczenie do wykonywania zawodu stylistki paznokci. Rozwinięcie swoich zainteresowań, poszerzenie horyzontów, rozwinięcie zdolności manualnych i estetycznych oraz nabycie praktycznej wiedzy.
Zakres materiału jaki wchodzi w godziny kursu:
- BHP i higiena w salonie
- Choroby paznokci
- Budowa paznokcia
- Pielęgnacja paznokci
- Przedłużanie paznokci na tipsie (naturalnym i szklanym)
- French
- Modelowanie paznokci
- Wtapianie ozdób – brokat, folia, taśmy, koraliki, kwiatki, halogramy, cyrkonie itp.
- Uzupełnianie paznokci
Wszystkie potrzebne materiały kursantka otrzymuje na miejscu (nic nie kupuje swojego).
Czas trwania: 20 godzin (możliwość rozłożenia kursu w dogodnych dniach i godzinach dla kursantki)
KURS PRZEDŁUŻANIA RZĘS
Program szkolenia:
Część teoretyczna:
- bhp podczas wykonania zabiegu
- przeciwwskazania do wykonania zabiegu
- narzędzia wykorzystywane podczas przedłużania rzęs
- rodzaje rzęs i podział ze względu na długość i stopień podkręcenia
- pielęgnacja
Zajęcia praktyczne:
- uzupełnianie i korekta rzęs
- techniki zakładania rzęs
- technika usuwania rzęs
Czas trwania: 10 godzin
Dodatkowo można zakupić kuferek do wykonywania zabiegów przedłużania rzęs w cenie 500 zł wyposażony we wszystkie potrzebne materiały i akcesoria, bez których wykonywanie powyższego jest niemożliwe. Zestaw kuferka wystarcza na wykonanie kilkudziesięciu zabiegów przedłużenia rzęs.
.:: powrót na górę strony ::.
KURS MAKIJAŻU
W programie między innymi:
- stanowisko pracy i przybory wizażystki
- przygotowanie modelki do makijażu
- ideały piękna, typizacja, indywidualizacja
- harmonia kolorów, barwy podstawowe, ich typologia, kompozycja i zastosowanie
- stylizacja – określenie typu urody
- charakterystyka i kształty twarzy
- tendencje w makijażu
- techniki wykonywania profesjonalnego makijażu, kamuflaż, korekcja twarzy
Ćwiczenia praktyczne:
- makijaż dzienny
- makijaż wieczorowy
- makijaż sezonowy
- elementy makijażu ślubnego i osoby dojrzałej
Czas trwania: 10 godzin
.:: powrót na górę strony ::.
KURS – OPIEKUNKA DZIECIĘCA
Celem kursu jest nabycie kwalifikacji z zakresu psychologii, pedagogiki, dietetyki, prawa, higieny i bezpieczeństwa pracy do wykonywania zadań opiekunki dziecięcej, która będzie profesjonalnie opiekowała się, pielęgnowała i wychowywała dzieci w poszczególnych okresach rozwojowych.
Poznanie prawidłowości rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka dla zrozumienia jego możliwości, ograniczeń, potrzeb.
Zapoznanie z elementami opieki nad dzieckiem, stymulowanie jego rozwoju, pobudzanie dziecięcej aktywności.
Nabycie umiejętności potrzebnych do wychowania co pozwoli opiekunce efektywnie wpływać na kształtowanie odpowiednich zachowań u dzieci i unikać trudności wychowawczych.
Treści programowe:
- psychologia wychowawcza z elementami psychologii ogólnej
- psychologia jako nauka o człowieku i jego czynnościach
- okresy i fazy rozwoju psychicznego dziecka
- wychowanie dziecka w rodzinie
- umiejętności wychowawcze
- współczesne koncepcje wychowania
- pedagogika – wybrane elementy opieki i wychowania
- przedmiot i zadania pedagogiki
- pobudzanie rozwoju psychomotorycznego dziecka
- wybrane metody pedagogiczne
- praktyczne zastosowanie umiejętności wychowawczych (opieka, organizowanie zabaw, kierowanie aktywnością dziecka)
- współpraca z rodzicami
- twórcze wychowanie dziecka – gry i zabawy ruchowe, literatura dziecięca
- profilaktyka zdrowotna i prawidłowa dieta dziecka
- zasady pierwszej pomocy przedlekarskiej – zapobieganie urazom i pierwsza pomoc
Czas trwania: 90 godzin
Kursant otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z rozporządzeniem MEiN.
KURS PRACOWNIKA KWALIFIKOWANEGO
Wymagania kwalifikowanego pracownika oprócz ukończonego kursu (przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie wyszkolenia strzeleckiego, samoobrony, technik interwencyjnych oraz znajomość przepisów związanych z wykonywaniem ochrony osób i mienia) to:
- ukończone 21 lat
- posiadanie obywatelstwa polskiego
- ukończone minimum gimnazjum
- brak orzeczenia o niepełnosprawności (oświadczenie)
- nienaganna opinia wydana przez właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Komendanta (powiatowego, rejonowego, miejskiego) Policji
- zdolność fizyczna i psychiczna do wykonywania zadań stwierdzoną orzeczeniami lekarskimi i psychologicznymi
- nie karalność za przestępstwa umyślne (oświadczenie)
- pełna zdolność do czynności prawnych (oświadczenie)
SZCZEGÓŁOWA TEMATYKA, CZAS TRWANIA I SPOSÓB REALIZACJI SZKOLEŃ I KURSÓW POTWIERDZAJĄCYCH PRZYGOTOWANIE TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE W ZAKRESIE WYSZKOLENIA STRZELECKIEGO, SAMOOBRONY, TECHNIK INTERWENCYJNYCH ORAZ ZNAJOMOŚCI PRZEPISÓW PRAWA ZWIĄZANYCH Z WYKONYWANIEM OCHRONY OSÓB I MIENIA
Blok ogólnoprawny
- Zagadnienia dotyczące ochrony osób i mienia
- definicje ustawowe
- obszary, obiekty i urządzenia podlegające obowiązkowej ochronie
- zasady sporządzania planu ochrony jednostki i tryb jego uzgadniania
- wewnętrzne służby ochrony – zasady i tryb tworzenia, struktura organizacyjna, zakres działania, sposób prowadzenia dokumentacji ochronnej, uzbrojenie, wyposażenie i umundurowanie
- zasady prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia:
- ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
- kodeks spółek handlowych
- tryb uzyskiwania wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej z uwzględnieniem wymagań kwalifikacyjnych dotyczących pracowników ochrony
- uprawnienia i obowiązki pracowników ochrony przy realizacji zadań ochrony osób i mienia
- zasady, przypadki i warunki użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego lub broni palnej oraz czynności poprzedzające użycie lub wykorzystanie środków przymusu bezpośredniego lub broni palnej i czynności następujące po użyciu lub wykorzystaniu środków przymusu bezpośredniego lub broni palnej
- ograniczenia w ochronie osób wynikające z ustawy o ochronie osób i mienia
- uprawnienia kontrolne organu koncesyjnego wynikające z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej i ustawy o ochronie osób i mienia
- zakres i tryb sprawowania przez Policję, Straż Graniczną i Ministra Obrony Narodowej nadzoru nad specjalistycznymi uzbrojonymi formacjami ochronnymi
- Wybrane zagadnienia prawa karnego, prawa wykroczeń i prawa karnego procesowego
- pojęcie prawa karnego, prawa wykroczeń i prawa karnego procesowego
- ogólna definicja przestępstwa i wykroczenia
- ogólna charakterystyka okoliczności wyłączających odpowiedzialność karną
- instytucja obrony koniecznej
- instytucja stanu wyższej konieczności
- przestępstwa przeciwko życiu, zdrowiu i wolności
- przestępstwa przeciwko mieniu
- wykroczenia przeciwko mieniu
- odpowiedzialność karna pracownika ochrony
- ogólne zasady zabezpieczenia miejsca popełnienia przestępstwa na potrzeby postępowania procesowego
- społeczny i prawny obowiązek powiadomienia o przestępstwie ściganym z urzędu
- Wybrane zagadnienia prawa cywilnego i prawa pracy
- pojęcie prawa cywilnego i prawa pracy
- zdolność prawna i zdolność do czynności prawnych
- pojęcie osoby fizycznej i osoby prawnej
- własność i posiadanie oraz ich ochrona prawna
- czyny niedozwolone
- odpowiedzialność cywilna pracownika ochrony
- pojęcie pracownika i pracodawcy
- umowa o pracę, umowy cywilnoprawne
- obowiązki pracodawcy
- obowiązki pracownika
- odpowiedzialność porządkowa i materialna pracownika
- czas pracy
- roszczenia ze stosunku pracy
- Wybrane zagadnienia psychologii
- Pojęcie psychologii
- zapamiętywanie – rodzaje pamięci, efektywne techniki zapamiętywania
- budowa portretu pamięciowego
- elementy prenegocjacji
- wybrane zagadnienia z teorii i praktyki zachowań agresywnych
- psychologia tłumu
- podstawowe informacje dotyczące stresu, jego funkcjonowania i radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- Etyka pracownika ochrony
- podstawowe pojęcia
- katalog praw i wolności człowieka
- uczciwość, rzetelność, profesjonalizm w pracy związanej z ochroną osób i mienia
- poszanowanie godności człowieka a uprawnienia do użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego lub broni palnej
- Zasady udzielania pomocy przedlekarskiej
- zasady udzielania pomocy przedlekarskiej w przypadkach zranień bądź krwawień tętniczych i żylnych, złamań kości, oparzeń, porażenia przedmiotem przeznaczonym do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej lub omdleń
- praktyczne opatrywanie ran postrzałowych, unieruchamianie kończyn, wykonywanie sztucznego oddychania i pośredniego masażu serca, użycie automatycznego defibrylatora zewnętrznego AED
Realizacja tematyki bloku w minimalnym łącznym wymiarze 50 godzin realizowanych w formie stacjonarnych wykładów, w tym pkt VI – w formie wykładów i zajęć praktycznych.
Blok obejmujący zagadnienia ochrony osób i mienia
- Taktyka wykonywania zadań ochrony osób
- zakres pojęcia ochrony osób
- przyczyny zamachów na osoby
- metody i etapy ataków na osoby oraz używane środki:
- atak z użyciem broni palnej lub innego niebezpiecznego narzędzia z bliska i na odległość
- atak z użyciem materiałów wybuchowych;
- uprowadzenia
- założenia taktyczne przeciwdziałania atakom:
- rozpoznanie zagrożeń
- wykrywanie obserwacji
- taktyka ochrony w obiekcie
- taktyka ochrony w miejscu publicznym
- organizacja grupy ochronnej
- Taktyka wykonywania zadań ochrony mienia
- zakres pojęcia ochrona mienia
- ochrona obiektu:
- cel ochrony i rodzaje zagrożeń
- formy wykonywania zadań ochrony
- zadania i obowiązki pracownika ochrony w związku z:
- kontrolą ruchu osobowego
- kontrolą ruchu materiałowego
- ujęciem sprawcy przestępstwa lub wykroczenia
- zaistnieniem: przestępstwa, wykroczenia, pożaru, wybuchu, awarii, katastrofy, skażenia, zamachu terrorystycznego z uwzględnieniem zasad i sposobów ewakuacji osób poszkodowanych
- ochroną informacji niejawnych
- ochroną danych osobowych
- specyfika ochrony różnych kategorii obiektów
- specyfika ochrony sprawowanej przez grupę interwencyjną
- ochrona transportowanych wartości pieniężnych:
- tryb i warunki wykonywania transportu wartości pieniężnych, konwojowanego transportu wartości pieniężnych i transportu podlegającego obowiązkowej ochronie realizowanych przez specjalistyczną uzbrojoną formację ochronną
- obowiązki osób wchodzących w skład transportu wartości pieniężnych i konwojowanego transportu wartości pieniężnych
- organizacja i zasady ochrony transportu wartości pieniężnych wykonywanego przy użyciu i bez użycia środków transportu
- organizacja i zasady ochrony konwojowanego transportu wartości pieniężnych
- rodzaje zagrożeń
- prowadzenie dokumentacji związanej z konwojowanym transportem wartości pieniężnych
- ogólne wymogi prawne dotyczące urządzeń, pojemników, pomieszczeń lub bankowozów służących do przechowywania lub transportowania wartości pieniężnych
- mechaniczne i elektroniczne systemy zabezpieczeń:
- ogólne wymogi prawne dotyczące stosowania mechanicznych i elektronicznych systemów zabezpieczeń
- rodzaje mechanicznych i elektronicznych systemów zabezpieczeń i ich rola w systemie ochrony obiektów
- zasady obsługi mechanicznych i elektronicznych systemów zabezpieczeń
Realizacja tematyki bloku w minimalnym łącznym wymiarze 100 godzin, w tym pkt I w wymiarze 30 godzin i pkt II w wymiarze 70 godzin, realizowanych w formie stacjonarnych wykładów i zajęć praktycznych.
Blok obejmujący zagadnienia wyszkolenia strzeleckiego
- Budowa i zasady działania broni palnej:
- działanie, przeznaczenie i charakterystyki techniczne pistoletu, rewolweru, pistoletu maszynowego, karabinka oraz strzelby gładkolufowej na wybranych przykładach
- podstawy celnego strzelania
- rozkładanie i składanie wybranych egzemplarzy broni palnej
- przyczyny i objawy zacięcia się broni palnej oraz sposoby skutecznego usuwania go
- Zasady bezpiecznego obchodzenia się z bronią palną:
- zasady bezpiecznego zachowania się na strzelnicy
- zasady bezpiecznego obchodzenia się z pistoletem, rewolwerem, pistoletem maszynowym, karabinkiem oraz strzelbą gładkolufową
- Techniki posługiwania się bronią palną:
- techniki szybkiego sięgania po broń palną
- przyjmowanie postaw strzeleckich, przemieszczanie się i zwroty z bronią palną
- strzelanie z broni palnej
Realizacja tematyki bloku w minimalnym łącznym wymiarze 35 godzin realizowanych w formie stacjonarnych wykładów i zajęć praktycznych.
Blok obejmujący zagadnienia samoobrony i technik interwencyjnych
- Samoobrona:
- postawy i poruszanie się w walce
- techniki wyprowadzania uderzeń i kopnięć oraz sposoby ich blokowania
- pady i przewroty w walce wręcz
- sprowadzanie do parteru z wykorzystaniem: podcięć, chwytów za głowę lub nogi
- chwyty transportowe – dźwignie na stawy kończyn górnych
- uwalnianie się z chwytów, obchwytów i duszeń
- miejsca wrażliwe na ciele człowieka i sposoby obezwładniania
- Techniki interwencyjne:
- techniki zakładania kajdanek i obszukiwania osób
- posługiwanie się pałką służbową
- techniki posługiwania się przedmiotem przeznaczonym do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej
- techniki stosowania chemicznych środków obezwładniających w postaci ręcznych miotaczy substancji obezwładniających
- techniki usuwania z pojazdu osoby stawiającej opór czynny
- obrona przed atakami nożem lub niebezpiecznym przedmiotem
- obrona przed atakiem bronią palną
- podstawowe techniki posługiwania się bronią palną w walce
- współdziałanie pracowników ochrony w różnych sytuacjach taktycznych
Realizacja tematyki bloku w minimalnym łącznym wymiarze 60 godzin realizowanych w formie stacjonarnych zajęć.
Kurs kończy się wydaniem zaświadczenia wg. wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r., które uprawnia uczestnika kursu do ubiegania się o wpis na listę pracownika określonego przez ustawę o ochronie osób i mienia. Wpisu dokonuje Wojewódzki Komendant Policji właściwy ze względu na miejsce zamieszkania.
Łączna ilość kursu 245 godz.
KURS RACHUNKOWOŚCI Z ELEMENTAMI KADR I PŁAC
Celem szkolenia jest zdobycie nowych umiejętności zawodowych dla osób bez doświadczenia chcących podjąć pracę w działach księgowości i zdobycie niezbędnej wiedzy .
Zakres programu kursu:
- elementy prawa cywilnego
- wstęp do obliczania wynagrodzeń
- składki ZUS
- obliczanie wynagrodzeń, podatki, składki
- podatek dochodowy od osób fizycznych
- kapitał początkowy
- obowiązujące przepisy
- zasiłki z ubezpieczenia chorobowego
- podstawy rachunkowości
- ewidencja i rozliczanie kosztów
- zasady sporządzania bilansów
- majątek firmy
- przychody ze sprzedaży materiałów, towarów, usług
- sporządzanie dokumentów pracowniczych
- podatki od towarów i usług
- obsługa programu Rachmistrz
Czas trwania: 120 godzin
KURS NA WYCHOWAWCĘ KOLONIJNEGO
Celem kształcenia jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne do pełnienia roli wychowawcy w placówkach wypoczynku dla dzieci i młodzieży oraz uzyskanie odpowiednich uprawnień poprzez:
- zdobycie podstawowej wiedzy z dziedziny opieki nad dziećmi i młodzieżą
- Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za powierzonych uczestników placówki wypoczynku
- Doskonalenie umiejętności organizatorskich i metodycznych
- poznanie sposobu prowadzenia dokumentacji
Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży:
- koordynacyjna rola władz oświatowych
- formy wypoczynku
- organizatorzy wypoczynku
- podstawy prawne i obowiązujące przepisy
Organizacja zajęć w czasie trwania wypoczynku:
- rada wychowawców
- grupa jako zespół wychowawczy
- organizacja życia, rozkład dnia
- regulamin uczestnika
Planowanie pracy wychowawczo-opiekuńczej:
- opracowanie planu wychowawczego grupy
- metody i formy realizacji planów wychowawczych
- dokumentacja wychowawcy
Obowiązki wychowawcy grupy
Wychowanie fizyczne i sport:
- cele i zadania wychowania fizycznego
- masowa nauka pływania
- gry i zabawy ruchowe
- zajęcia z gier zespołowych
- lekkoatletyka
- olimpiady sportowe itp.
Turystyka i krajoznawstwo:
- cele i zadania turystyki i krajoznawstwa w pracy wychowawczej w trakcie wypoczynku
- organizacja wycieczek
- organizacja biwaków
- gry terenowe itp.
Zajęcia kulturalno-oświatowe:
Cele i zadania zajęć kulturalno-oświatowych:
- organizacja zajęć kulturalno-oświatowych
- elementy kulturalne zajęć w programie dnia
- gry i zabawy świetlicowe
- konkursy, wystawy, dyskusje
- śpiew, muzyka, zabawy ze śpiewem
- organizacja uroczystości, imprez, wieczornic, ognisk
- prowadzenie kroniki
Zajęcia praktyczno-techniczne:
Cele i zadania zajęć praktyczno-technicznych:
- formy i rodzaje zajęć praktyczno-technicznych
- prace dekoracyjne i zdobnicze
- indywidualne zainteresowania uczestników
- rozwój zainteresowań uczestników
Prace społecznie użyteczne:
Cele i zadania prac społecznie użytecznych:
- wychowawcze znaczenie prac społecznie użytecznych
- prace w zakresie samoobsługi
- prace na rzecz miejsca wypoczynku
- prace na rzecz środowiska
Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku:
- przepisy dotyczące bezpieczeństwa
- przepisy dotyczące zdrowia i higieny w miejscu wypoczynku
Profilaktyka uzależnień dzieci i młodzież, przeciwdziałanie psychomanipulacji i zachowaniom agresywnym:
- palenie tytoniu
- używanie alkoholu i środków psychoaktywnych
- zachowania agresywne i przestępcze
- środowiska społeczne mające negatywny wpływ na wzorce zachowań
- problemy adaptacyjne
- nastawienia egoistyczne
- promowanie zdrowego stylu życia
- kształtowanie nawyków kulturalnego zachowywania się
Czas trwania: 38 godzin
KURS PEDAGOGICZNY DLA WYKŁADOWCÓW POZASZKOLNYCH FORM KSZTAŁCENIA
Celem kursu jest nabycie kompetencji pedagogicznych oraz opanowanie praktycznych metod nauczania w pozaszkolnych formach kształcenia.
Kurs obejmuje:
- wybrane zagadnienia z pedagogiki
- zagadnienia z psychologii i psychologii pracy
- metodyka, w tym metodyka nauczania
- praktyka metodyczna
Czas trwania: 70 godzin
KURS KRAWCOWA / SZWACZKA
Celem kształcenia jest przygotowanie uczestników kursu do teoretycznej i praktycznej, samodzielnej pracy nla stanowisku krawiec usług odzieżowych.
Minimalny zakres programu kursu krawcowa / szwaczka:
- ogólne wiadomości o budowie ciała ludzkiego – układ kostny, mięśniowy, prawidłowa postawa ciała i płaszczyzny ciała
- tabele wymiarów kobiet, mężczyzn i dzieci
- posługiwanie się miarą – mierzenie
- urządzenie i wyposażenie pracowni pracy ręcznej
- BHP przy szyciu, narzędzia i przybory, ściegi ręczne
- konstrukcja i modelowanie spódnicy
- konstrukcja i modelowanie spodni
- konstrukcja i modelowanie bluzki
- przygotowanie form i szablonów
- krojenie odzieży i układy kroju
- BHP przy stanowisku pracy maszynowej
- budowa maszyny stebnówki, overlocka, igły maszynowe
- szycie na maszynie stebnówce i overlocku
- szwy maszynowe – zwykły, francuski, wpuszczany, stykowy, bieliźniany
- BHP przy prasowaniu ręcznym. Ćwiczenia w pracowni plus pojęcia (zaprasowanie, rozprasowanie, itp.)
- szycie spódnicy – wykrojenie i uszycie kieszeni, zszycie boków, wszycie zamka, przyszycie paska, przestebnowanie paska, podwinięcie dołu, wydzierganie dziurki, przyszycie guzika
- szycie spodni – wykrojenie i uszycie kieszeni, zszycie boków i szwów wewnętrznych, zaprasowanie kantów, wszycie zamka, przyszycie paska, przestebnowanie paska, podwinięcie dołu, wydzierganie dziurki, przyszycie guzika, odprasowanie gotowej sztuki
- szycie bluzki – wykrojenie i odszycie zaszewek, uszycie kołnierza, podwinięcie dołu, uszycie rękawów, przyszycie mankietów, wydzierganie dziurek, przyszycie guzików, odprasowanie gotowej sztuki
Czas trwania: 150 godzin
Zajęcia praktyczne odbywają się na maszynach przemysłowych w zakładzie krawieckim.
SZKOLENIE NA KIEROWNIKA DS. BEZPIECZEŃSTWA
Temat 1 – Bezpieczeństwo imprez masowych, zasady ogólne
Zagadnienia:
- zabezpieczenie imprezy masowej
- przepisy dotyczące bezpieczeństwa imprez masowych
- rola i obowiązki organizatora imprezy masowej
- rodzaje zagrożeń
- odpowiedzialność organizatora imprezy masowej
- odpowiedzialność członka służby informacyjnej oraz członka służby porządkowej
Czas trwania: 2 godziny
Temat 2 – Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
Zagadnienia:
- rodzaje imprez masowych
- zasady uzyskiwania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
- dokumentacja niezbędna do wydania zezwolenia
- tryb opiniowania wniosku o wydanie zezwolenia
- wymagania kwalifikacyjne służb porządkowych i informacyjnych
Czas trwania: 2 godziny
Temat 3 – Zasady sporządzania dokumentacji na potrzeby zezwolenia
Zagadnienia:
- analiza zagrożeń
- wpływ charakteru imprezy masowej na sposób jej zabezpieczenia oraz na działanie służb
- określenie punktów kluczowych dla planowanego zabezpieczenia imprezy masowej
- zasady sporządzania planów graficznych
- liczebności i rozmieszczenie służb porządkowych i służb informacyjnych
- zasady opracowywania regulaminu imprezy masowej i regulaminu obiektu (terenu)
- zajęcia praktyczne z zakresu sporządzania dokumentacji na potrzeby wydania zezwolenia
Czas trwania: 2 godziny
Temat 4 – Misja służb organizatora imprezy masowej
Zagadnienia:
- misja członków służby porządkowej
- misja członków służby informacyjnej
- obsługa uczestników imprezy masowej
- reakcja na potrzeby osób uczestniczących w imprezie masowej
- opieka nad niepełnosprawnym uczestnikiem imprezy masowej
- ubiór i wyposażenie
Czas trwania: 2 godziny
Temat 5 – Wybrane zagadnienia z zakresu organizacji i zarządzania
Zagadnienia:
- ogólne zasady i style kierowania zespołem ludzi
- organizowanie stanowisk pracy:
- a) określenie zadań
- b) określenie uprawnień
- c) określenie odpowiedzialności
- podejmowanie decyzji
- system motywacji i kontroli
- ćwiczenia praktyczne z zakresu kierowania zespołem ludzi
Czas trwania: 2 godziny
Temat 6 – Zabezpieczenia imprez masowych
Zagadnienia:
- zasady organizacji, struktura oraz realizacja zabezpieczenia imprezy masowej
- zasady dokonywania analizy zagrożeń
- kalkulacja i sposób dyslokacji sił i środków
- dobór członków służb organizatora do zabezpieczenia imprezy masowej
- określenie niezbędnego wyposażenia służb organizatora oraz ich rozmieszczenie w zależności od rodzaju imprezy masowej i charakteru zagrożeń
- zasady współpracy z osobami uczestniczącymi w imprezie masowej i spikerem zawodów sportowych
- przeciwdziałanie zagrożeniom terrorystycznym
- monitoring imprezy masowej
- warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu
Czas trwania: 4 godziny
Temat 7 – Zagadnienia prawne – część I
Zagadnienia:
- definicja przestępstwa i wykroczenia
- ogólna charakterystyka okoliczności wyłączających odpowiedzialność karną
- instytucja obrony koniecznej i stanu wyższej konieczności
- przestępstwa przeciwko życiu, zdrowiu, wolności, wiarygodności dokumentów i mieniu
- przestępstwa przeciwko czci i nietykalności cielesnej
- wykroczenia przeciwko mieniu i porządkowi publicznemu
- ogólne zasady zabezpieczania materiału dowodowego na potrzeby postępowania procesowego
Czas trwania: 2 godziny
Temat 8 – Zagadnienia prawne – część II
Zagadnienia:
- przepisy karne dotyczące bezpieczeństwa imprez masowych
- rozpoznawanie symboli zabronionych, które w szczególności nawołują do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na płeć
Czas trwania: 2 godziny
Temat 9 – Zasady wykonywania zadań członka służby porządkowej
Zagadnienia:
- zasady organizacji i działania służb porządkowych podczas imprez masowych
- uprawnienia członków służby porządkowej
- obowiązki członków służby porządkowej
Czas trwania: 1 godzina
Temat 10 – Zasady wykonywania zadań członka służby informacyjnej
Zagadnienia:
- zasady organizacji i działania służby informacyjnej podczas imprezy masowej
- uprawnienia członków służby informacyjnej
- obowiązki członków służby informacyjnej
Czas trwania: 1 godzina
Temat 11 – Zadania służb organizatora imprezy masowej
Zagadnienia:
- cel zabezpieczenia imprezy masowej
- zasady realizacji zadań członka służby porządkowej i służby informacyjnej w związku z:
- a) kontrolą osób uczestniczących w imprezie masowejb) kontrolą przestrzegania regulaminu imprezy masowej i regulaminu obiektu (terenu)c) kontrolą przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie, na którym odbywa się impreza masowa
- ujęciem sprawcy przestępstwa lub wykroczenia
- legitymowaniem, przeglądaniem zawartości bagażu lub odzieży osób uczestniczących w imprezie masowej
- usunięciem osoby uczestniczącej w imprezie masowej z miejsca przeprowadzania imprezy masowej
- dokumentowaniem podejmowanych czynności
- Współpraca z Policją oraz innymi uprawnionymi podmiotami w trakcie działań służących zapewnieniu porządku podczas imprezy masowej
Czas trwania: 2 godziny
Temat 12 – Zasady współpracy z Policją, Państwową Strażą Pożarną oraz innymi służbami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej
Zagadnienia:
- płaszczyzny współpracy
- konflikt interesów
- wzajemna wymiana informacji
- prawne obowiązki współpracy
- podporządkowanie służb organizatora dowódcy zabezpieczenia policyjnego
- ćwiczenia praktyczne dotyczące współpracy kierownika do spraw bezpieczeństwa ze służbami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy
Czas trwania: 2 godziny
Temat 13 – Zabezpieczenie medyczne i sanitarne
Zagadnienia:
- zabezpieczenie medyczne imprezy masowej
- zabezpieczenie higieniczno-sanitarne imprezy masowej
- ćwiczenia praktyczne z zakresu zabezpieczenia medycznego
Czas trwania: 2 godziny
Temat 14 – Wybrane aspekty prawa budowlanego
Zagadnienia:
- wybrane aspekty prawa budowlanego
- warunki techniczne obiektów budowlanych
- zasady użytkowania obiektów budowlanych w czasie imprezy masowej
Czas trwania: 2 godziny
Temat 15 – Ochrona przeciwpożarowa imprez masowych
Zagadnienia:
- ochrona przeciwpożarowa imprez masowych
- postępowanie w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia:a) rodzaje pożarówb) rodzaje sprzętu gaśniczegoc) rodzaje urządzeń służących ochronie przeciwpożarowejd) obsługa sprzętu i urządzeń służących ochronie przeciwpożaroweje) systemy i urządzenia przeciwpożarowe w obiektach f) zasady ewakuacji uczestników imprez masowych z obiektów (stadionów, hal sportowych i innych obiektów umożliwiających przeprowadzenie imprezy masowej)
- zakres instrukcji postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i czasie imprezy masowej
Czas trwania: 2 godziny
Temat 16 – Ewakuacja osób uczestniczących w imprezie masowej
Zagadnienia:
- plan działania w sytuacjach zagrożeń i plan ewakuacji:a) znaczenie planówb) system znaków informacyjnych i ewakuacyjnychc) zasady i sposoby bezpiecznej ewakuacji z obiektów (stadionów, hal sportowych i widowiskowych)d) drogi ewakuacyjnee) zachowanie tłumu w sytuacji kryzysowejf) drogi dostępug) kontrola przepływu tłumu
- ćwiczenia praktyczne z zakresu ewakuacji osób
Czas trwania: 2 godziny
Temat 17 – Wybrane elementy z zakresu psychologii i socjologii – część 1
Zagadnienia:
- podstawowe pojęcia z zakresu psychologii i socjologii
- wybrane zagadnienia z teorii i praktyki zachowań agresywnych
- analiza społeczeństwa:a) pojęcie i struktura grupy społecznejb) klasyfikacja grupy społecznejc) pojęcie tłumu i innych zbiorowości, oparte na podobieństwie zachowańd) subkultury kibiców sportowych oraz chuliganów stadionowych
- analiza ważniejszych procesów społecznych: a) współpraca służby porządkowej i służby informacyjnej z uczestnikami imprezy masowej
- b) konflikt interesów pomiędzy służbami organizatora imprezy masowej a uczestnikami imprezy masowej
- c) zasady podejmowania decyzji w sytuacjach konfliktowych
Czas trwania: 2 godziny
Temat 18 – Wybrane elementy z zakresu psychologii i socjologii – część 2
Zagadnienia:
- techniki komunikacyjne
- psychologia tłumu
- przeciwdziałania zachowaniom agresywnym
- metody reagowania na konflikt
- zajęcia praktyczne z zakresu zastosowania technik komunikacyjnych w sytuacjach typowych dla imprezy masowej
Czas trwania: 2 godziny
Temat 19 – Wybrane zagadnienia z zakresu kryminologii i kryminalistyki
Zagadnienia:
- ogólna charakterystyka współczesnej przestępczości związanej z imprezami masowymi
- profilaktyka kryminologiczna
- ślady kryminalistyczne oraz metody wykrywania i identyfikacji człowieka i rzeczy
- postępowanie po uzyskaniu informacji o przestępstwie lub wykroczeniu, do czasu przybycia Policji
Czas trwania: 2 godziny
Temat 20 – Wybrane zagadnienia z zakresu prawa karnego procesowego
Zagadnienia:
- prawa i obowiązki świadka
- uprawnienia pokrzywdzonego
- ujęcie osoby
- czynności procesowe i środki dowodowe
- społeczny i prawny obowiązek zawiadomienia o przestępstwie ściganym z urzędu
Czas trwania: 2 godziny
Temat 21 – Wybrane zagadnienia z zakresu prawa administracyjnego
Zagadnienia:
- rola państwa i samorządów
- uczestnicy postępowania administracyjnego, ich prawa i obowiązki
- tryb postępowania administracyjnego
- rozstrzygnięcia w postępowaniu administracyjnym
- decyzja administracyjna
Czas trwania: 2 godziny
Temat 22 – Wybrane zagadnienia z zakresu prawa cywilnego
Zagadnienia:
- zdolność prawna i zdolność do czynności prawnych
- pojęcie osoby fizycznej i osoby prawnej
- własność i posiadanie oraz ich ochrona prawna
- czyny niedozwolone
Czas trwania: 2 godziny
Temat 23 – Techniczne środki zabezpieczenia imprezy masowej
Zagadnienia:
- techniczne urządzenia zabezpieczające
- przeznaczenie i zakres stosowania technicznych urządzeń zabezpieczających w systemie bezpieczeństwa imprezy masowej
Czas trwania: 2 godziny
Temat 24 – Ćwiczenia praktyczne
Zagadnienia:
- elementy wyposażenia obiektu w zakresie bezpieczeństwa
- odprawa (instruktaż) przed imprezą
- specyfika zapewnienia porządku podczas masowej imprezy sportowej, w tym meczu piłki nożnej
- specyfika zapewniania porządku podczas imprezy masowej artystyczno-rozrywkowej
- ćwiczenia praktyczne w czasie imprezy masowej
- odprawa (instruktaż) po imprezie
Czas trwania: 4 godziny
Realizacja tematów w ramach szkolenia stacjonarnego w łącznym wymiarze 50 godzin zajęć dydaktycznych.
TEMATY SZKOLENIA DLA CZŁONKÓW SŁUŻBY PORZĄDKOWEJ ORAZ SŁUŻBY INFORMACYJNEJ
Temat 1 – Bezpieczeństwo imprez masowych, zasady ogólne
Zagadnienia:
- zabezpieczenie imprezy masowej
- przepisy dotyczące bezpieczeństwa imprez masowych
- rola i obowiązki organizatora imprezy masowej
- rodzaje zagrożeń
- odpowiedzialność organizatora imprezy masowej
- odpowiedzialność członka służby informacyjnej i członka służby porządkowej
Czas trwania: 2 godziny
Temat 2 – Misja służb organizatora imprezy masowej
Zagadnienia:
- obsługa członków imprezy masowej
- misja członków służby porządkowej
- misja członków służby informacyjnej
- reakcja na potrzeby osób uczestniczących w imprezie masowej
- opieka nad niepełnosprawnym uczestnikiem imprezy masowej
- ubiór i wyposażenie
Czas trwania: 2 godziny
Temat 3 – Zagadnienia prawne – część I
Zagadnienia:
- definicja przestępstwa i wykroczenia
- ogólna charakterystyka okoliczności wyłączających odpowiedzialność karną
- instytucja obrony koniecznej i stanu wyższej konieczności
- przestępstwa przeciwko życiu, zdrowiu, wolności, wiarygodności dokumentów i mieniu
- przestępstwa przeciwko czci i nietykalności cielesnej
- wykroczenia przeciwko mieniu i porządkowi publicznemu
- ogólne zasady zabezpieczania materiału dowodowego na potrzeby postępowania procesowego
Czas trwania: 2 godziny
Temat 4 – Zagadnienia prawne – część II
Zagadnienia:
- przepisy karne w ustawie z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
- rozpoznawanie symboli zabronionych, które w szczególności nawołują do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na płeć
Czas trwania: 2 godziny
Temat 5 – Zasady wykonywania zadań członka służby porządkowej
Zagadnienia:
- zasady organizacji i działania służb porządkowych podczas imprez masowych
- uprawnienia członków służby porządkowej
- obowiązki członków służby porządkowej
Czas trwania: 1 godzina
Temat 6 – Zasady wykonywania zadań członka służby informacyjnej
Zagadnienia:
- zasady organizacji i działania służby informacyjnej podczas imprezy masowej
- uprawnienia członków służby informacyjnej
- obowiązki członków służby informacyjnej
Czas trwania: 1 godzina
Temat 7 – Zadania służb organizatora imprezy masowej
Zagadnienia:
- cel zabezpieczenia imprezy masowej
- zasady realizacji zadań członka służby porządkowej i służby informacyjnej w związku z:a) kontrolą osób uczestniczących w imprezie masowejb) kontrolą przestrzegania regulaminu imprezy masowej i regulaminu obiektu (terenu)c) kontrolą przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie, na którym odbywa się impreza masowad) ujęciem sprawcy przestępstwa lub wykroczeniae) legitymowaniem, przeglądaniem zawartości bagażu lub odzieży osób uczestniczących w imprezie masowejf) usunięciem osoby uczestniczącej w imprezie masowej z miejsca przeprowadzania imprezy masowejg) dokumentowaniem podejmowanych czynności
- współpraca z Policją oraz innymi uprawnionymi podmiotami w trakcie działań służących zapewnieniu porządku podczas imprezy masowej
- warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej
Czas trwania: 3 godziny
Temat 8 – Wybrane elementy z zakresu psychologii i socjologii
Zagadnienia:
- techniki komunikacyjne
- psychologia tłumu
- przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym
- metody reagowania na konflikty
- zajęcia praktyczne z zakresu zastosowania technik komunikacyjnych w sytuacjach typowych dla imprezy masowej
Czas trwania: 2 godziny
Temat 9 – Ochrona przeciwpożarowa imprez masowych
Zagadnienia:
- ochrona przeciwpożarowa imprez masowych
- postępowanie w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia:a) rodzaje pożarówb) rodzaje sprzętu gaśniczegoc) rodzaje urządzeń służących ochronie przeciwpożarowejd) obsługa sprzętu i urządzeń służących ochronie przeciwpożaroweje) systemy przeciwpożarowe w obiektachf) zasady ewakuacji uczestników imprez masowych z obiektów (stadionów, hal sportowych i innych obiektów umożliwiających przeprowadzenie imprezy masowej)
Czas trwania: 2 godziny
Temat 10 – Techniki interwencyjne
Zagadnienia:
- techniki przeglądania zawartości bagażu i odzieży osób uczestniczących w imprezie masowej
Czas trwania: 1 godzina
Temat 11 – Ćwiczenia praktyczne
Zagadnienia:
- elementy wyposażenia obiektu w zakresie bezpieczeństwa
- odprawa (instruktaż) przed imprezą
- specyfika zapewnienia porządku podczas masowej imprezy sportowej, w tym meczu piłki nożnej
- specyfika zapewniania porządku podczas imprezy masowej artystyczno-rozrywkowej
- ćwiczenia praktyczne w czasie imprezy masowej
- odprawa (instruktaż) po imprezie
Czas trwania: 2 godziny
Temat 12 – Zasady udzielania pierwszej pomocy
Zagadnienia:
- zagadnienia ogólne
- procedura postępowania w sytuacji wypadku
- zasady udzielania pierwszej pomocy w przypadkach zranień, krwawień tętniczych i żylnych, złamań kości, oparzeń, omdleń, opatrywanie ran, unieruchamianie kończyn, wykonywanie sztucznego oddychania i pośredniego masażu serca, inne wypadki
- praktyczne opatrywanie ran, unieruchamianie kończyn, wykonywanie sztucznego oddychania i pośredniego masażu serca
Czas trwania: 2 godziny
Temat 13 – Ewakuacja osób uczestniczących w imprezie masowej
Zagadnienia:
- plan awaryjny i plan ewakuacji:a) znaczenie planu awaryjnego i planu ewakuacjib) system znaków informacyjnych i ewakuacyjnychc) zasady bezpiecznej ewakuacji z obiektów (stadionów, hal sportowych i widowiskowych)d) drogi ewakuacyjnee) zachowanie tłumu w sytuacji kryzysowejf) drogi dostępug) kontrola przepływu tłumuh) zasada aktywnego działania członków służb organizatora imprezy masowej
Czas trwania: 2 godziny
Realizacja tematów w ramach szkolenia stacjonarnego w łącznym wymiarze 24 godzin zajęć dydaktycznych.
SZKOLENIA BHP DLA PRACOWNIKÓW
Po każdym kursie kursanci otrzymują dyplom lub zaświadczenie zgodnie z rozporządzeniem MEiN.
Wszystkie zajęcia prowadzi wyszkolona kadra z odpowiednimi kwalifikacjami.
Większość zajęć odbywa się w Lesznie.
Istnieje możliwość płatności w ratach dogodnych dla kursantów.
KURS OSÓB ZALEŻNYCH Z JĘZYKIEM NIEMIECKIM – PODSTAWY
Zakres materiału:
- przygotowanie posiłków
- utrzymanie czystości w otoczeniu podopiecznego
- załatwianie spraw podopiecznego związanych z gospodarstwem domowym
- utrzymanie czystości skóry
- utrzymanie czystości łóżka
- zaspokajanie potrzeb wydalania
- zaspokajanie potrzeb odżywiania
- wykonywanie pomiarów podstawowych parametrów życiowych
- realizowanie zadań zleconych przez lekarza
- udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej w stanach zagrożenia życia
- usprawnianie podopiecznego w obrębie łóżka i mieszkania
- stosowanie wybranych form komunikacji interpersonalnej i technik zbierania informacji
- rozpoznawanie potrzeb podopiecznego w zakresie wykorzystania wolnego czasu
- stosowanie wybranych form terapii zajęciowej
- organizowanie zajęć rekreacyjnych podopiecznego
Moduł języka niemieckiego:
- przedstawianie siebie, opis z wyglądu, charakteru
- zwroty grzecznościowe
- liczebniki, jedzenie i potrawy
- dni tygodnia, miesiąca, pory roku
- określanie godzin i czasu
- przebieg dnia – zwroty codziennego użytku
- pomieszczenia w domu
- choroby i dolegliwości – wizyta w aptece i u lekarza
- dokumentacja niemieckojęzyczna
- spędzanie wolnego czasu, rozmowy telefoniczne
Czas trwania: około 100 godz.
Cena: uzależniona od ilości osób
KURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO – PODSTAWY
Zakres materiału:
- przedstawianie siebie i mówienie o sobie – pojęcia podstawowe związane z samym sobą (imię, nazwisko, adres, zawód itp.)
- zwroty grzecznościowe – proszę, dziękuję, w czym mogę pomóc? itp. – zabawa w formie scenek odgrywanych przez uczestników z powyższym słownictwem i sytuacją
- liczebniki – główne i porządkowe, podawanie cen, numery telefonów
- dni tygodnia, miesiące, pory roku – nazewnictwo związane z rokiem kalendarzowym, nazwy dni, miesięcy itp.
- określanie czasu i godziny – nazewnictwo związane z określaniem godzin dwoma sposobami, czasem i jego przebiegiem – scenki sytuacyjne odgrywane przez uczestników określające daną porę dnia i nocy
- frazy i zwroty z codziennego użytku – pojęcia o myciu zębów, jedzenie posiłków, czytanie gazet, oglądanie TV, pójście do pracy
- robienie zakupów i formy płatności – nazwy produktów spożywczych, potraw, składników, form gotówkowych i płatności kartą – zajęcia praktycznego wypisywani czeków, przelewów
- tłumaczenie drogi – zwroty w prawo, lewo, jak dojść do miejsca itp. Odbieranie telefonów – zwroty związane z prowadzeniem rozmów telefonicznych – dialogi, automatyczna sekretarka
- jedzenie posiłków, zamawianie potraw – nazewnictwo w barze, restauracji, sklepie itp. – inscenizacje w danym lokalu z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego
- nazywanie pomieszczeń w domu i biurze – pojęcia dotyczące pomieszczeń w domu, prac domowych, nazwy mebli, urządzeń biurowych, pomieszczeń, sal
- spędzanie wolnego czasu – aktywny wypoczynek, hobby, zainteresowania, czas wolny, spotkania towarzyskie, sport
- choroby i dolegliwości – nazewnictwo części ciała, urazy, nazwy leków – dialogi w aptece, u lekarza – odgrywanie scenek w celu lepszego utrwalenia materiału i zapamiętania określeń
- krajoznawstwo – słownictwo dotyczące krajoznawstwa, przyrody, terenów – projekcja filmu niemieckojęzycznego
Czas trwania: 80 godz.
Cena: od 400 zł – uzależniona od ilości osób w grupie
KURS KUCHARZ MAŁEJ GASTRONOMII I Z MINIMUM SANITARNYM
Zakres materiału:
- organizowanie i porządkowanie własnego stanowiska pracy w małej gastronomii zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony
- planowanie posiłków i układanie prostego menu w małej gastronomii
- sporządzanie różnymi technikami i metodami podstawowego asortymentu potraw i napojów w małej gastronomii
- ocenianie jakościowe i ilościowe surowców i półproduktów w małej gastronomii
- dobieranie, obsługiwanie maszyn, urządzeń i sprzętu w małej gastronomii oraz przepisy BHP
- dobieranie surowców i półproduktów do produkcji w małej gastronomii
- przeprowadzanie obróbki wstępnej surowców i półproduktów w małej gastronomii
- przygotowywanie półproduktów do dalszej obróbki w małej gastronomi
- dokonywanie obróbki termicznej surowców i półproduktów w małej gastronomii
- porcjowanie, dekorowanie i ekspozycja potraw w małej gastronomii
- przechowywanie i magazynowanie surowców, półproduktów i wyrobów gotowych w małej gastronomii
- ocenianie jakościowe i ilościowe wyrobów gotowych w małej gastronomii
- sortowanie, czyszczenie, mieszanie, wyrabianie – maszyny w małej gastronomii
- sporządzanie potraw w małej gastronomi
- gotowanie tradycyjne
- pieczenie potraw różnego rodzaju i na różny sposób
- wykonywanie dekoracji z potraw i metody podawania
- dobór naczyń i porcji potraw oraz estetyka
- źródła zanieczyszczeń mikrobiologicznych i chemicznych żywności. Choroby przenoszone drogą pokarmową, zatrucia pokarmowe oraz czynniki, które je wywołują
- zagadnienia zapobiegania zatruciom i zakażeniom pokarmowym oraz stan techniczny zakładu z uwzgl. urządzeń sanitarnych. Zasady racjonalnego żywienia i wpływ na zdrowie, wymagania w zakresie jakości zdrowotnej żywności i żywienia
Czas trwania: trwa 140 godz. zajęcia odbywają się w profesjonalnej kuchni
Cena: zależy od ilości osób w grupie
KURS KIEROWNIKA WYCIECZKI SZKOLNEJ
Lp. | Temat | Liczba godzin | Forma realizacji |
1. | Krajoznawstwo i turystyka w pracy dydaktyczno – wychowawczej szkoły. Przepisy regulujące organizację turystki szkolnej | 2 | wykłady |
2. | Organizacja wycieczek szkolnych:
|
2 1 |
wykłady ćwiczenia |
3. | Obowiązki kierownika wycieczek:
|
1 0,5 |
wykłady ćwiczenia |
4. | Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wycieczek szkolnych.Obowiązujące w tym zakresie przepisy:
|
1,5 1 |
wykłady ćwiczenia |
5. | Zasady udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej:
|
1 | wykłady |
R A Z E M: | 7,5 2,5 |
wykłady ćwiczenia |
|
10 | godzin | ||
Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu |
KURS INSTRUKTAŻOWY DLA KIEROWNIKÓW WYPOCZYNKU
10godzin
Lp. | Temat | Liczba godzin | Forma realizacji |
1. | Planowanie pracy wychowawczej | 1 | wykład i zajęcia praktyczne |
2. | Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży:
|
1 | wykład i zajęcia praktyczne |
3. | Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników ‑obowiązujące przepisy:
|
2 | wykład i zajęcia praktyczne |
|
3 | zajęcia praktyczne | |
4. | Organizacja pracy kierownika wypoczynku z kadrą pedagogiczną oraz z personelem administracyjno-obsługowym, elementy zarządzania kryzysowego | 2 | wykład i zajęcia praktyczne |
5. | Prowadzenie dokumentacji wypoczynku:
|
1 | wykład |
R A Z E M: | 6 | wykład i zajęcia praktyczne | |
1 | wykład | ||
3 | zajęcia praktyczne | ||
10 | godzin | ||
Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu |
KURS DLA INSTRUKTORÓW PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU
- Wymagania wstępne dla uczestników: zgodnie z wymaganiami określonymi w §10 ust. 4 i 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu tj. :
- co najmniej tytuł mistrza w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie wchodzącym w zakres zawodu, którego będą nauczać
- uczestnicy kursu niemający tytułu mistrza w zawodzie:
- świadectwo ukończenia technikum, technikum uzupełniającego lub szkoły równorzędnej albo świadectwo ukończenia szkoły policealnej lub dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej lub policealnej i tytuł zawodowy w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie pokrewnym do zawodu, którego będą pouczać, oraz co najmniej 3 letni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać lub
- świadectwo ukończenia liceum zawodowego i tytuł robotnika wykwalifikowanego lub równorzędny w zawodzie, którego będą nauczać oraz co najmniej 4 letni staż pracy w tym zawodzie nabyty po uzyskaniu tytułu zawodowego lub
- świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego, liceum technicznego, liceum profilowanego, uzupełniającego liceum ogólnokształcącego, technikum i technikum uzupełniającego kształcących w innym zawodzie niż ten, którego będą nauczać, lub średniego studium zawodowego i tytuł robotnika wykwalifikowanego lub równorzędny w zawodzie, którego będą nauczać oraz co najmniej 6 letni staż pracy w tym zawodzie nabyty po uzyskaniu tytułu zawodowego lub
- dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku (specjalności) odpowiednim dla zawodu, którego będą nauczać oraz co najmniej 3 letni staż pracy w tym zawodzie nabyty po uzyskaniu dyplomu lub dyplom ukończenia studiów wyższych na innym kierunku (specjalności) oraz co najmniej 6 letni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać
- Plan nauczania określający nazwy zajęć edukacyjnych i ich wymiar:
- psychologia – 15 g
- pedagogika – 15 g
- metodyka – 40 g
- praktyka metodyczna – 10 g
- Treści nauczania w zakresie poszczególnych zajęć:
- Psychologia:
- podstawowe pojęcia psychologii: spostrzeganie, odbiór i przetwarzanie informacji, mowa, myślenie i rozumowanie, uczenie się i pamięć, uwaga, emocje i motywacja w procesach regulacji zachowania
- poznanie i spostrzeganie społeczne: zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuacja interpersonalna, empatia, zachowania asertywne, agresywne i uległe, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi, reguły współdziałania
- kontekst psychologiczny projektowania procesów edukacyjnych sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój procesów poznawczych, rozwój społeczno – emocjonalny, zmiany fizyczne i psychiczne w okresie dojrzewania
- kontakty społeczne ucznia: grupa rówieśnicza, pozycja społeczna w grupie rówieśniczej, znaczenie grupy rówieśniczej, konflikty z rówieśnikami i wychowawcami, rola osób znaczących i autorytetów
- Pedagogika:
- wychowanie a rozwój: funkcje wychowania, wychowanie jako wspomaganie rozwoju, style i postawy wychowawcze, wychowanie do pracy i przez pracę, kształtowanie pozytywnego stosunku do pracy, szacunek do pracy i ludzi pracy
- zawód instruktora: role zawodowe instruktora, wzór osobowy, postawa i kunszt nauczycielski, mistrz i uczeń, autorytet mistrza
- komunikacja i kultura języka: procesy komunikowania się, bariery komunikacji, instruktor w procesie komunikacji (autoprezentacja, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie), style komunikowania się młodocianych i instruktora, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych
- pojęcie normy i patologii: zaburzenia rozwojowe, zaburzenia zachowania (w tym zespół nadpobudliwości psychoruchowej), zaburzenia emocjonalne, agresja, przemoc
- progi edukacyjne: wybory edukacyjne i zawodowe, ambicje i aspiracje, motywacja, rozwijanie zainteresowań zawodowych, samokształcenie i samodoskonalenie, mistrzostwo w zawodzie, projektowanie ścieżki rozwoju zawodowego
- bezpieczeństwo młodocianego w zakładzie pracy: ochrona zdrowia, dbałość o bezpieczeństwo własne i innych, dyscyplina pracy, bezpieczeństwo i higiena pracy
- współpraca instruktora z rodzicami i szkołą
- Metodyka:
- kształcenie w zawodzie: struktura kształcenia zawodowego, nauczanie jednostkowe, grupowe i zbiorowe, przyuczenie do zawodu, mobilność zawodowa, bezpośrednie poznawanie rzeczywistości świata pracy, wykonywanie zadań zawodowych w środowisku pracy, cele kształcenia zawodowego, proces kształcenia zawodowego, rola wiedzy w kształceniu zawodowym, łączenie teorii z praktyką w kształceniu zawodowym, kształtowanie umiejętności i nawyków działań zawodowych, rozwijanie zainteresowań zawodowych
- zajęcia praktyczne: podstawa programowa kształcenia w zawodzie, cele kształcenia i treści nauczania zajęć praktycznych, program nauczania, projektowanie procesu kształcenia, planowanie realizacji treści kształcenia (rozkład materiału), stanowisko pracy, czynności zawodowe, kwalifikacje i kompetencje zawodowe
- rola instruktora: dostosowanie sposobu komunikowania się do poziomu rozwoju młodocianych, interakcje młodocianego i instruktora w toku zajęć i dobór treści nauczania
- struktura jednostki metodycznej, sytuacje wpływające na przebieg zajęć praktycznych, typy i modele zajęć praktycznych, planowanie, formułowanie celów zajęć i dobór treści nauczania
- metody i zasady nauczania, w tym metody aktywizujące, dobór metod dydaktycznych
- formy pracy: organizacja pracy, indywidualizacja nauczania, formy pracy specyficzne dla zajęć praktycznych
- projektowanie środowiska materialnego zajęć: środki dydaktyczne (dobór i wykorzystanie), zastosowanie mediów i technologii informacyjnej
- ocenianie osiągnięć edukacyjnych młodocianych w świetle obowiązujących przepisów prawa (formułowanie wymagań edukacyjnych, ocenianie bieżące, ustalanie śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych), ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne, konstruowanie sprawdzianów, wyniki kształcenia zawodowego, ocena funkcjonowania w działaniach zawodowych, ocena wytworów pracy, ocena przygotowania zawodowego i przydatności zawodowej (wydajność i jakość pracy, postawa zawodowa, identyfikacja z zawodem)
- dostosowanie działań pedagogicznych do potrzeb i możliwości młodocianego, w szczególności do tempa uczenia się młodocianego ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- specyficzne trudności w uczeniu się
- sytuacje wychowawcze w toku zajęć praktycznych: rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych uczniów, kształtowanie umiejętności współpracy uczniów, budowanie systemu wartości i rozwijanie postaw etycznych, kształtowanie kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych, kształtowanie pożądanych cech osobowościowych (pracowitość, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność, zaradność)
- Praktyka metodyczna:
- obserwowanie zajęć praktycznej nauki zawodu prowadzonych przez instruktorów lub nauczycieli praktycznej nauki zawodu i omówienie tych zajęć z prowadzącym praktykę metodyczną
- pełnienie roli instruktora praktycznej nauki zawodu, w tym planowanie zajęć, organizacja i prowadzenie zajęć w oparciu o samodzielnie opracowane scenariusze, ocenianie osiągnięć edukacyjnych, podejmowanie działań wychowawczych w toku pracy dydaktycznej
- analiza i ocena własnej pracy i jej efektów oraz pracy uczniów pop przeprowadzonych zajęciach podczas konsultacji z osobą prowadzącą praktykę metodyczną
- prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania praktycznej nauki zawodu
- Psychologia:
KURS INSTRUKTORA FITNESS I KULTURYSTYKI
100 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych w tym:
Historia kulturystyki, podstawowe pojęcia takie jak: kcal, białko, węglowodany tłuszcze, indeks glikemiczny, podstawowe zasady kulturystyki, Body Mass Indeks itd.
Powtórzenie budowy anatomicznej mięśni grzbietu, mięśni, 4‑głowych ud, mięśni 2‑głowych ud, łydek. Technika wykonywania ćwiczeń mięśni grzbietu i nóg. Praktyczne sposoby instruowania osób początkujących (informowanie, zapoznawanie, demonstrowanie, poprawianie błędów, zwracanie uwagi na zagrożenia). Układanie treningów dla początkujących i średnio zaawansowanych. Techniczne nazewnictwo ćwiczeń, nauka omawiania.
Powtórzenie budowy anatomicznej mięśni klatki piersiowej oraz mięśni naramiennych. Technika wykonywania ćwiczeń mięśni klatki piersiowej oraz mięśni naramiennych. Praktyczne sposoby instruowania osób początkujących. Techniczne nazewnictwo ćwiczeń, nauka omawiania. Układanie treningów dla początkujących i średnio zaawansowanych.
Powtórzenie budowy anatomicznej mięśnia trójgłowego i dwugłowego ramienia oraz mięśni prostych i skośnych brzucha oraz mięśni przedramion. Technika wykonywania ćwiczeń. Techniczne nazewnictwo ćwiczeń, nauka omawiania. Układanie treningów dla początkujących i średnio zaawansowanych.
Wykład: Trening aerobowy, sposoby spalania tkanki tłuszczowej. Rola stretchingu – praktyczne zastosowania. Wykład: Super seria, seria łączona, gigant seria, cel i sposoby układania treningów. Ćwiczenia techniki podczas ćwiczeń w/w serii.
Dieta i trening u zawodników kulturystyki w kat: junior senior, weteran. Pozy obowiązkowe w kulturystyce, Filmy i zdjęcia z zawodów, pokazów oraz seminaria. „Jak to kiedyś było” Stare metody treningowe. Pełne układanie treningów, diet i suplementacji. Prowadzenie rozgrzewek, treningów indywidualnych i grupowych z zastosowaniem poznanych technik.
Dobór odpowiedniej diety, treningu oraz suplementacji dla osób początkujących, średnio zaawansowanych oraz zaawansowanych. Wyliczanie zapotrzebowania energetycznego, układanie diet w okresie budowania masy mięśniowej i redukcji tkanki tłuszczowej.
Sprawdzian umiejętności ruchowych.
Historia aerobiku.
Podział aerobiku na poszczególne formy.
Instruktor fitness jako zawód. Specyfika pracy.
Podstawowe zasady pracy z muzyką
Omówienie podstawowych kroków w aerobiku. Praktyka.
Monitorowanie ćwiczeń.
Tranzycje.
Zasady prowadzenia zajęć. Tok lekcji fitness.
Rozgrzewka. Cel i znaczenie. Wariacje.
Część główna.
Stretching.
Podstawowe zasady budowania choreografii.
Przekształcanie kroków łatwych na trudniejsze. Praktyka.
Omówienie części głównej lekcji fitness. Demonstracja podstawowych ćwiczeń siłowych na wszystkie partie mięśniowe.
Zasady bezpieczeństwa.
Zasady treningu z obciążeniem.
Omówienie urazów związanych z treningiem fitness.
Praktyka.
Znajomość czynnościowa mięśni – doskonalenie odpowiedniego doboru ćwiczeń siłowych do danych grup mięśniowych.
Nauka budowania choreografii.
Omówienie poszczególnych form aerobiku (dance, step, hi-low, tae bo, tbc i inne),
pojęcie koordynacji ruchowej,
poziomy koordynacji ruchowej i podział zdolności koordynacyjnych,
Budowa i charakterystyka zajęć tanecznych.
Podsumowanie poznanych wiadomości z aerobiku. Doskonalenie poznanych kroków, połączeń i metodyki nauczania w samodzielnych prowadzeniach,
doskonalenie poznanych umiejętności w samodzielnej pracy na zajęciach,
nauka samodzielnego prowadzenia mini zajęć (formy komunikacji, zwrotów, nazewnictwa, rozliczanie ćwiczeń i kroków, samodzielna praca z muzyką).
Gibkość- formy jej kształtowania – STRETCHING,
pojęcie gibkości,
zalety i zasady stretchingu,
poznanie pojęć: relaksacja, stres, zmęczenie, napięcie mięśniowe,
ćwiczenia rozciągające na dane grupy mięśniowe stosowane w aerobiku w różnych pozycjach wyjściowych, ćwiczenia oddechowe.
KURS I POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ
- Podstawowe zasady i organizacja udzielania pierwszej pomocy – 2 godz. (teoria + praktyka)
- Prawidłowa kontrola czynności życiowych – 2 godz. (teoria + praktyka)
- Ocena stanu poszkodowanego – 2 godz. (praktyka)
- Prawidłowa ewakuacja poszkodowanych – 1 godz. (teoria)
- Psychologiczne aspekty udzielania pierwszej pomocy – 1 godz. (teoria)
BUKIECIARZ / FLORYSTA
Ogólne cele szkolenia
Zawód “bukieciarz” jest wyodrębniony z szerokiego pojęcia “Florysta”. Zadaniem bukieciarza jest przede wszystkim realizacja zamówień klientów na wybrane wyroby bukieciarskie. Podstawowym celem programu jest kształcenie pracowników do najbardziej rozpowszechnionych na rynku pracy zakładów – kwiaciarni. Dlatego też proponowany w programie rodzaj usług bukieciarskich wychodzi naprzeciw oczekiwaniom właścicieli kwiaciarni.
Program zakłada, że uczestnik szkolenia będzie potrafił wykonać dowolną dekorację pogrzebową, wiązankę ślubną i okolicznościową, ułożyć kwiaty w naczyniach, wykonać dekorację na Boże Narodzenie, utrwalać rośliny różnymi metodami.
Jest on zgodny z aktualnymi zapotrzebowaniami rynku na wyroby bukieciarskie. Uwzględnia również najnowsze trendy w bukieciarstwie.
Opis obowiązków
Bukieciarz wykonuje wyroby bukieciarskie: wiązanki i bukiety okolicznościowe z kwiatów żywych, kompozycje z kwiatów utrwalonych i sztucznych, z uwzględnieniem podstawowych zasad bukieciarstwa i wymagań klientów. Jest doradcą dla klienta odpowiednich kompozycji kwiatowych na różne okazje, także według specjalnych życzeń. Wykonuje dekoracje kwiatowe okolicznościowe na różne okazje, przyjęcia i uroczystości. Dobiera odpowiednie kwiaty i rośliny do danego wyrobu bukieciarskiego. Potrafi stosować różne metody utrwalania roślin.
Miejsce w strukturze organizacyjnej
- praca samodzielna na zasadzie samozatrudnienia
- odpowiedzialny przed właścicielem kwiaciarni.
Opis warunków pracy
- pracuje w kwiaciarni, może też pracować na własny rachunek zgodnie z przepisami o działalności gospodarczej i przepisami prawa pracy
- stosuje obowiązujące techniki układania kwiatów
- wykonuje wyroby bukieciarskie na różne okazje, przyjęcia, uroczystości wg zasad techniki bukieciarskiej i wymagań klientów
- odpowiada za jakość wykonania kompozycji kwiatowej
- kontaktuje się z klientami bezpośrednio
- pracuje w czasie zależnym od potrzeb klientów
Wymagania przyjęcia do pracy
- pożądane cechy psychofizyczne: zmysł estetyczny, opanowanie, cierpliwość
- łatwość nawiązywania kontaktów z klientem
- stan zdrowia umożliwiający wykonywanie zawodu potwierdzony zaświadczeniem lekarskim
- dowody kompetencji (nieobligatoryjne):
- umiejętność wykonania wyrobu bukieciarskiego wskazanego przez właściciela kwiaciarni
- świadectwa (zaświadczenia) odbytych szkoleń z zakresu bukieciarstwa itp.
- rekomendacje klientów
Podstawowe zagadnienia z :
- podstaw botaniki
- podstaw florystyki
- technik układania kwiatów
- zasad i stylów kompozycji
- florystyki okolicznościowej
- florystyki ślubnej
- florystyki żałobnej
- pielęgnacji roślin
- zasad profesjonalnej obsługi klienta
- technik układania kwiatów
- tworzenia dużych form przestrzennych
- florystyki komunijnej
- florystyki świąteczne
KURS PROFESJONALNEGO SPRZEDAWCY Z OBSŁUGĄ KASY FISKALNEJ
- Podstawowe przepisy prawne
- Przepisy Bhp i I pomoc
- Towaroznawstwo ogólne
- Dobra praktyka higieniczna
- HACCP i obowiązki sprzedawcy
- Sztuka autoprezentacji
- Komunikacja interpersonalna
- Obsługa kas fiskalnych i terminali płatniczych
- Obsługa programu subiekt
- Obsługa komputera i programów
Kurs trwa 120 godzin.
Cena uzależniona od ilości osób.
OPIEKUN MEDYCZNY – PROFESJONALNE SZKOLENIE Z NAUKĄ JĘZYKA NIEMIECKIEGO (PODSTAWY)
I. Opieka nad osobą chorą i niesamodzielną:
- Pacjent jako podmiot opieki
- Zasady opieki nad osobą chorą i niesamodzielną
II. Zdrowie publiczne
- Organizacja ochrony zdrowia
- Promocja zdrowia i profilaktyka
- Higiena w zakładach ochrony zdrowia
III. Zarys anatomii, fizjologii i patologii z elementami pierwszej pomocy:
- Podstawy anatomii i fizjologii człowieka
- Zarys patologii
- Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
IV. Zarys psychologii i socjologii:
- Psychologia jako nauka o człowieku
- Elementy socjologii
V. Działalność gospodarcza w ochronie zdrowia:
- Rynek świadczeń zdrowotnych
- Przepisy formalno prawne dotyczące działalności zawodowej
- Zasady prowadzenia działalności gospodarczej
VI. Język obcy zawodowy w ochronie zdrowia:
- Podstawy języka niemieckiego , terminologia medyczna w pracy opiekuna medycznego
- Porozumiewanie się z pacjentem i współpracownikami w języku obcym
VII. Zabiegi higieniczne, pielęgnacyjne i opiekuńcze – pracownia:
- Wykonywanie zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych
- Wykonywanie czynności opiekuńczych
VIII. Działania opiekuńcze nad osobą chorą i niesamodzielną:
- Świadczenie opieki osobie chorej i niesamodzielnej
IX. Praktyki zawodowe – w domu opieki:
- Zabiegi higieniczno pielęgnacyjne
- Czynności opiekuńcze
Cena kursu uzależniona od ilości osób. Praktyki w domu opieki.
KURS REFLEKSOTERAPIA STÓP
Program kursu:
- historia refleksologii,
- koncepcja krążenia energii w ciele ludzkim,
- zalety refleksoterapii,
- przeciwwskazania i wskazania do zabiegu,
- teoria refleksologii,
- przygotowanie do zabiegu,
- podział stopy na strefy, wyznaczanie linii osi,
- odnajdowanie poszczególnych punktów refleksologicznych,
- zasady i metodyka zabiegu.
Działania refleksoterapii:
- redukuje stres, napięcie psychofizyczne, bezsenność,
- usprawnia funkcjonowanie układu nerwowego – umożliwia otwarcie i odblokowanie, szlaków bodźców nerwowych,
- pobudza do działania tysiące zakończeń nerwowych znajdujących się w stopach,
- poprawia krążenia krwi – ulepsza ukrwienie tkanek,
- ulepsza dotlenienie całego organizmu
- zapewnia wydajny transport substancji odżywczych do komórek i metabolitów z komórek
- wywiera pozytywny wpływ na układ hormonalny
- łagodzi bóle artretyczne i reumatyczne, bóle kręgosłupa oraz migrenowe,
- pomaga zwalczać młodzieńczy trądzik, zaparcia, zgagę, rwę kulszową i wiele innych schorzeń i dolegliwości.
Kurs trwa 16 godzin
ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ
BLOK SPOŁECZNO – PRAWNY
- Elementy psychologii – podstawowe definicje
- Psychologia ogólna
- Psychologia rozwojowa
- Psychologa kliniczna
- Socjologia rodziny i instytucji społecznych
- Socjologia rodziny – definicja
- Elementy kulturoznawstwa
- Nazewnictwo i geneza kulturoznawstwa
- Pedagogika społeczna
- Podstawowe pojęcia pedagogiki społecznej
- Elementy pedagogiki specjalnej
- Pojęcie, przedmiot i zakres pedagogiki specjalnej
- Cele pedagogiki specjalnej
- Kryteria i rodzaje upośledzeń
- Podstawowe gałęzie pedagogiki specjalnej
- Rewalidacja
- Podstawy anatomii, fizjologii i patologii
- Anatomia – budowa ciała i najważniejsze układy w organizmie ludzkim
- Fizjologia – środowisko wewnętrzne ustroju/płyny ustrojowe
- Patologia – geneza patologii
- Niepełnosprawność – definicje
- Wybrane elementy psychiatrii
- Kryteria definiowania zaburzeń w psychiatrii
- Zaburzenia osobowości, nerwice i uzależnienia
- Koncepcje stresu i wpływ stresu na zachowanie, zespół stresu pourazowego (PTSD) – przyczyny i skutki zwłaszcza u ofiar przestępstw, wypadków i kataklizmów
- Polityka społeczna
- Definicje związane z polityką społeczną
- Funkcje polityki społecznej
- Wyzwania dla polityki społecznej w Polsce
- Instytucje wspomagające osoby niepełnosprawne
- Wybrane elementy prawa
- Przepisy prawa dotyczące osób niepełnosprawnych
- Prawne podstawy zabezpieczenia społecznego w Polsce
- Przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
BLOK PRACA Z OSOBĄ NIEPEŁNOSPRAWNĄ
- Umiejętności społeczne warunkujące współdziałanie z osobą niepełnosprawną
- Organizowanie środowiska podopiecznego zgodnie z jego potrzebami i funkcjonowaniem w domu, szkole, życiu zawodowym i społecznym
- Inicjowanie pozytywnych relacji międzyludzkich w najbliższym otoczeniu podopiecznego, a zwłaszcza z członkami jego rodziny, współlokatorami
- Trening umiejętności społecznych z osobą niepełnosprawną
- Wybrane zagadnienia z metodologii i metodyki pracy z osobą niepełnosprawną
- Specyfika pracy z osobami w starszym wieku z niepełnosprawnością
- Rodzaje i możliwości pracy terapeutyczno — edukacyjnej z osobami dorosłymi, starszymi, niepełnosprawnymi
- Efektywna komunikacja w pracy z osobą dorosłą, również w starszym wieku oraz osobą niepełnosprawną
- Praca z rodziną osoby dorosłej i starszej w procesie terapeutyczno-rehabilitacyjnym
- Etyka pracy z osobami dorosłymi
- Techniki i metody pracy, w zależności od potrzeb osoby niepełnosprawnej, jej rodziny oraz środowiska
- Podstawy projektowania socjalnego
- Ewaluację realizowanych projektów socjalnych i indywidualnych planów pracy
- Kontrakt socjalny w pracy z osobą niepełnosprawną
- Reprezentowanie podopiecznego w kontaktach z urzędnikami, reprezentowanie w sądach, kuratoriach, organach administracyjnych
- Współpraca ze środowiskiem lokalnym na rzecz osoby niepełnosprawnej
- Współpraca z instytucjami wspierającymi osobę niepełnosprawną
- Organizacja czasu wolnego
- Mobilizowanie podopiecznego do aktywnego spędzania czasu wolnego i rozwijania zainteresowań. Planowanie czasu wolnego
- wspieranie osobę niepełnosprawną w rozwijaniu zainteresowań, korzystaniu z ofert edukacyjnych, kulturalnych, rekreacyjnych i sportowych oraz podejmowaniu zatrudnienia
- Stosowanie prostych technik aktywacji ruchowej
- Aktywizacja podopiecznego i osoby z jego środowiska
- Nawiązywanie kontaktów „interkulturowych”
- Elementy rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych
- Rehabilitacja osób niepełnosprawnych, a integracja społeczna
- Wsparcie osób niepełnosprawnych i jego rodzaje
- Bariery architektoniczne, w komunikowaniu się i techniczne
- Polski system rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych
- Instytucje i ośrodki pobytu stałego i dziennego dla osób niepełnosprawnych
- Metody wykonywania czynności pielęgnacyjnych i zabiegów higienicznych
- Opracowywanie harmonogramów czynności pracy z określeniem czasu i sposobu ich realizacji
- Dostosowywanie metody pracy do możliwości środowiska, w którym pracuje i stanu psychofizycznego podopiecznego
- Organizowanie stanowiska pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii i bezpieczeństwa podopiecznego i opiekuna
- Higiena osobista i otoczenia
- Zabiegi pielęgnacyjne (mycie, kąpanie, czesanie, golenie, pielęgnacja paznokci) w sytuacjach ograniczonej sprawności podopiecznego
- Pomoc podopiecznemu w ubieraniu się
- Pomoc podopiecznemu w wykonywaniu czynności fizjologicznych (podawanie basenu, kaczki, zakładanie pielucho-majtek)
- Zakładanie, zmienianie opatrunków, kompresów, okładów
- Oklepywanie pleców, masaż poprawiający ukrwienie
- Ścielenie łóżka i zmienianie pościeli
- Karmienie podopiecznego w sytuacjach ograniczonej sprawności
- Przemieszczanie podopiecznego
- Wykonywanie podstawowych ćwiczeń rehabilitacyjnych
- Język migowy
- Alfabet
- Podstawowe zwroty związane z opieką nad osobą niepełnosprawną
BLOK PODSTAWY DZIAŁALNOŚCI ZAWODOWEJ
- Podstawowe pojęcia gospodarki rynkowej
- Pojęcie i rodzaje rynku
- Istota gospodarki rynkowej
- Dokumenty dotyczące zatrudnienia
- Dokumenty i regulaminy związane z zatrudnieniem
- Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej
- Zagadnienia z zakresu podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej (PDG), zawarte w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (część II podstawy programowej – efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów)
- Prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy
- Bezpieczeństwo i higiena pracy
- Podstawowe zasady bezpieczeństwa
- Ochrona przeciwpożarowa i ochrona środowiska
- Elementy ergonomii
- Tworzenie ergonomicznego miejsca pracy
- Środki ochrony indywidualnej
- Podstawowe definicje i pojęcia
- Rodzaje środków ochrony indywidualnej
- Klasyfikacja środków ochrony indywidualnej
- Zasady udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy
- Czynności w następujących sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia
- Zasady i metody komunikowania się
- Charakterystyka procesu komunikacji interpersonalnej
- Profesjonalna komunikacja z osobą zależną
- Elementy socjologii i psychologii pracy
- Podstawowe definicje i pojęcia związane z socjologią i psychologią pracy
- mechanizmy tworzenia się stereotypów, uprzedzeń, oraz ich przejawy w szkole, w pracy instytucji, w życiu codziennym
- Etyka
- Wartości w pracy zawodowej opiekuna osoby starszej/niepełnosprawnej
Razem 90 godzin
OPIEKUN W ŻŁOBKU LUB KLUBIE DZIECIĘCYM
- Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki (20 godzin)
- Adaptacja, jako rezultat rozwoju
- Przebieg rozwoju jednostki w cyklu życia
- Uwarunkowania procesu rozwoju jednostki
- Osiągnięcia rozwojowe w poszczególnych etapach życia jednostki
- Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa (25 godzin)
- Zadania rozwojowe w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym
- Aspekty rozwoju dziecka – charakterystyka zmian w zakresie rozwoju poznawczego
psychospołecznego i motorycznego na poszczególnych etapach życia dziecka - Źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka w wieku do lat 3
- Neurologiczne podstawy rozwoju dziecka
- Mechanizmy rozwoju dziecka
- Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka (120 godzin)
- Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka
- Planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach
- Kreowanie przedmiotowego i społecznego środowiska rozwoju dziecka
- Opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem prawidłowo i nieprawidłowo rozwijającym się
- Zabawa, jako podstawowa forma aktywności dziecka
- Wprowadzenie dziecka w kulturę
- Budowanie relacji społecznych z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami
odpowiedzialnymi za rozwój dziecka
- Kompetencje opiekuna dziecka (35 godzin)
- Odpowiedzialność prawna opiekuna
- Podstawy medycyny ratunkowej
- Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy
- Umiejętność radzenia sobie ze stresem i rozwiązywania problemów
- Emisja głosu
Możliwość odbycia kursu w formie elerningowej.
Praktyka zawodowa (80 godzin)- opiekunami będą nauczycielki żłobka lub klubiku
Razem 280 godzin
OPIEKUN DZIENNY DZIECI DO LAT 3
- Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa (20 godz.)
- aspekty rozwoju dziecka
- źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka w wieku do lat 3
- mechanizmy rozwoju dziecka
- Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka (90 godz.)
- rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka
- planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach:
powitanie, pożegnanie, posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek, zabawa - kreowanie przedmiotowego i społecznego środowiska rozwoju dziecka
- opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem harmonijnie i nieharmonijnie rozwijającym się
- zabawa, jako podstawowa forma aktywności dziecka — zabawy eksploracyjne, muzyczne, rytmiczne, plastyczne i techniczne
- wprowadzanie dziecka w kulturę
- budowanie relacji społecznych z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka
- Kompetencje opiekuna dziecka (20 godz.)
- odpowiedzialność prawna opiekuna
- podstawy medycyny ratunkowej (udzielanie dziecku pierwszej pomocy)
- przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy
- Praktyki zawodowe (30 godz.)- opiekunkami słuchaczy będą nauczycielki żłobka lub klubiku
Możliwość odbycia kursu w formie elerningowej.
Razem 160 godzin
WOLONTARIUSZ W ŻŁOBKU LUB KLUBIE DZIECIĘCYM
- Udzielanie dziecku pierwszej pomocy (10 godz)
- Podstawy medycyny ratunkowej
- Opieka pielęgnacyjna(10 godz.)
- Opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem prawidłowo i nieprawidłowo rozwijającym się
- Stymulowanie rozwoju dziecka przez organizowanie zabaw: eksploracyjnych, muzycznych, rytmicznych, plastycznych i technicznych (20 godz.)
- Zabawa, jako podstawowa forma aktywności dziecka
- Techniki relaksacyjne
Możliwość odbycia kursu w formie elerningowej.
Razem 40 godzin
SZKOLENIE UZUPEŁNIAJĄCE DLA OPIEKUNA DZIENNEGO DZIECKA DO LAT 3 (40 godz.)
- Podstawy medycyny ratunkowej – udzielanie dziecku pierwszej pomocy (10 godz.)
- Umiejętność radzenia sobie ze stresem i rozwiązywanie problemów (10 godz.)
- Innowacyjne metody planowania, dokumentowania i monitorowania rozwoju dziecka (20 godz.)
Możliwość odbycia kursu w formie elerningowej.
Razem 40 godzin
SZKOLENIE UZUPEŁNIAJĄCE DLA OPIEKUNA W ŻŁOBKU LUB KLUBIE DZIECIĘCYM
- Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka (60 godz.)
- diagnozowanie i stymulowanie potrzeb rozwojowych dziecka
- szanse i zagrożenia rozwoju dziecka w wieku do lat 3
- wspomaganie rozwoju dziecka
- innowacyjne metody planowania, dokumentowania i monitorowania rozwoju dziecka
- budowanie relacji społecznej z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka
- II Kompetencje opiekuna dziecka (20 godz.)
- odpowiedzialność prawna opiekuna
- umiejętność radzenia sobie ze stresem i rozwiązywanie problemów
Możliwość odbycia kursu w formie elerningowej.
Razem 80 godzin
Na powyższe 5 kursów otrzymaliśmy zgodę Ministra Pracy i Polityki Społecznej na okres 5‑ciu lat.
REFLEKSOTERAPIA
- historia refleksologii,
- koncepcja krążenia energii w ciele ludzkim,
- zalety refleksoterapii,
- przeciwwskazania i wskazania do zabiegu,
- teoria refleksologii,
- przygotowanie do zabiegu,
- podział stopy na strefy, wyznaczanie linii osi,
- odnajdowanie poszczególnych punktów refleksologicznych,
- zasady i metodyka zabiegu.
Działania refleksoterapii:
- redukuje stres, napięcie psychofizyczne, bezsenność,
- usprawnia funkcjonowanie układu nerwowego – umożliwia otwarcie i odblokowanie, szlaków bodźców nerwowych,
- pobudza do działania tysiące zakończeń nerwowych znajdujących się w stopach,
- poprawia krążenia krwi – ulepsza ukrwienie tkanek,
- ulepsza dotlenienie całego organizmu
- zapewnia wydajny transport substancji odżywczych do komórek i metabolitów z komórek
- wywiera pozytywny wpływ na układ hormonalny
- łagodzi bóle artretyczne i reumatyczne, bóle kręgosłupa oraz migrenowe,
- pomaga zwalczać młodzieńczy trądzik, zaparcia, zgagę, rwę kulszową i wiele innych schorzeń i dolegliwości.
Razem 16 godzin
DECOUPAGE
Decoupage to technika ozdabiania przedmiotów polegająca na przyklejaniuna odpowiednio spreparowaną powierzchnię (drewno, metal, szkło, tkanina, plastik, ceramika) wzoru wyciętego z papieru lub serwetki papierowej.
Decoupage klasyczny polega na naklejaniu wzoru z papieru i pokryciu go wieloma warstwami lakieru tak, aby wtopił się całkowicie i nie był wyczuwalny przy dotknięciu. W zamyśle ma on wyglądać jak namalowany.
Do techniki decoupage stosuje się materiały, które zazwyczaj są dostępnew każdym gospodarstwie domowym:
przedmioty do ozdabiania: pudełka, skrzynki, świeczniki, doniczki, ramki do zdjęć, albumy, ceramika
motywy do nanoszenia na przedmioty wycięte lub wyrwane z serwetek papierowych, ozdobnego papieru, gazet i magazynów, wydruków komputerowych
narzędzia: nożyczki, nóż do tapet, żyletka, pędzle, a także gąbka kuchenna, waciki i patyczki kosmetyczne, chusteczki jednorazowe, klej ‚farby akrylowe, lakier, transfery, preparaty do spękań itp.
Razem ~15 godzin
ABC PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
- Podstawowe pojęcia związane z działalnością gospodarczą.
- Charakterystyka działalności gospodarczej i formy organizacyjne
- Podatki w działalności gospodarczej i prowadzenie dokumentacji księgowej
- Dokumentacja Zus
- PKD
- Prawo w firmie
- Wybrane zagadnienia z marketingu w małej firmie
- Podstawy prawa pracy
Razem: od 40 do 120 godzin
KURS NA WYCHOWAWCĘ WYPOCZYNKU
Lp. | Temat | Liczba godzin | Forma realizacji |
1. | Organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży:
|
3 | wykład i zajęcia praktyczne |
2. | Organizacja zajęć w czasie trwania wypoczynku:
|
2 1 |
wykład i zajęcia praktyczne |
3. | Planowanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej:
|
4 | wykład i zajęcia praktyczne |
4. | Ruch i rekreacja:
|
1 | wykład |
|
5 | zajęcia praktyczne | |
5. | Turystyka i krajoznawstwo:
|
4 | wykład i zajęcia praktyczne |
6. | Zajęcia kulturalno-oświatowe. Cele i zadania zajęć kulturalno-oświatowych:
|
5 | wykład i zajęcia praktyczne |
7. | Zajęcia praktyczno-techniczne. Cele i zadania zajęć praktyczno-technicznych:
|
2 | wykład i zajęcia praktyczne |
8. | Prace społecznie użyteczne. Cele i zadania prac społecznie użytecznych:
|
2 | wykład i zajęcia praktyczne |
9. | Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku:
|
4 | wykład i zajęcia praktyczne |
|
|||
R A Z E M: | 36 | ||
W tym: | 26 | wykłąd i zajęcia praktyczne | |
1 | wykład | ||
9 | zajęcia praktyczne | ||
Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu |